ערבית
לידיעת השפה הערבית נודעת חשיבות רבה במדינת ישראל: בשל היותה מטרות הוראת השפה · טיפוח עניין וסקרנות כלפי הלשון הערבית ודרכי השימוש בה. · טיפוח מיומנויות של האזנה והבעה. · הכרת העולם הערבי –דת ותרבות. · פיתוח רגישות לאנשים בעלי רקע תרבותי שונה.
תוכנית הלימודים לשכבת ז ' התוכנית הנבחרת הינה " שפה מספרת תרבות " התוכנית שואפת להצעיד את הוראת השפה הערבית לכיוון של הוראתה כשפה שנייה ולא כשפה זרה . התוכנית מחולקת לשלוש יחידות: הדמיון בין העברית והערבית , המזה"ת , ועיקרי האסלאם. נושאי הלימוד: מאפייני הכתב הערבי ,הספרות ,האותיות , הניקוד , ה הידיעה , סימן הנקבה , זיהוי פועל בעתיד ,מילות שאלה וכינויי גוף.
תוכנית הלימודים לשכבת ח ' בשכבת ח' ילמדו התלמידים את המשכה של התוכנית "שפה מספרת תרבות " הכוללת סיפורי עם המרמזים על תרבויות שונות . דרך הטקסטים ילמדו הילדים את הנושאים הדקדוקיים תוך שילוב קטעי האזנה . נושאי הלימוד: חזרה על כל האותיות דרך טקסטים נבחרים, הכרת סוגי טקסטים שונים , נטיית שם העצם , נטיית הפועל בעבר , כינוי הרמז , ריבוי שאינו מציין בני אדם, ערך היתרון , המספר המונה 1-10 , פתגמים נבחרים, ימות השבוע , תעודת זהות של ישראל ושל זמרים ערביים, נושאי העשרה נבחרים: טאג מהל , העוד ועוד…
תוכנית הלימודים לשכבת ט ' ספר הלימוד הנבחר הינו שפה מספרת תרבות חלק ג'. במהלך שנת הלימודים ירכשו התלמידים אוצר מילים מתחום העיתונות , הטלוויזיה והספרות תוך שימת דגש על הבעה בע"פ וקריאה שוטפת של טקסטים . נושאי הלימוד : חזרה על אוצר מילים, הפועל בעבר ובעתיד . הכרת סוגי עיתונים , לימוד אוצר מילים הקשור לידיעות עיתונאיות, ביטויי זמן, מקום ,פעלים, תפקידים ותארים מהתחום הפוליטי – מדיני. תעודות זהות של אישים ומקומות. הבינוני הפועל והפעול , תנועות העזר , הפועל בציווי , כינוי הזיקה , התאמת הפועל לנושא ,הבניין הראשוןבערבית .
|